Mikäli katseluetäisyys on suuri, ison näytön sijainti kohdillaan, tai budjetissa tilaa nimenomaan näyttävälle diginäyttötoteutukselle, niin ehdottomasti kannattaa hankkia tehokas videoseinä joko LED-toteutuksena tai vielä tyylikkäänä usean ohutreunaisen (narrow bezel) näytön kokonaisuutena.
Monesti tilanne vaan ei ole näin otollinen, mutta sitä tylsää seinäpinta-alaa olisi edelleen käytettävissä neliökaupalla. Budjettiaan kiroava ja myymäläänsä uudistusta kaipaava taho pohtii, josko yksi 55-tuumainen muutaman satalappusen maksava perusnäyttö ajaisi saman asian. Ei aja, vaan näyttää lähinnä surulliselta yksinään suurella seinällä. Vielä ei kuitenkaan kannata heittää pyyhettä kehään.
Tutut mainontakonstit digikäyttöön
Mainonnassa on aina hyödynnetty toistoa. Eikä pelkästään mainosten yhteismäärässä (esimerkiksi printtimainosten ilmaisjakelu-, bussipysäkki- ja myymälämainonta) vaan myös mainoksen toistona samassa paikassa yhtä aikaa. Jokainen on varmaan törmännyt julisteisiin, asemien käytäviin, bussin penkkeihin, ja liukuportaisiin, joissa täysin sama mainos toistuu moneen kertaan. Toiston tausta-ajatuksena on vahvistaa brändiä katsojan mielessä ja luoda siitä arvokkaampaa mielikuvaa. Saman viestin toistuessa katsojan mielikuva tuotteen tai brändin laadusta kasvaa. Asiakas saattaa löytää itsensä kassalta tuotteen kanssa, jota ei alunperin kuvitellut haluavansa tai tarvitsevansa. Tutkimusten mukaan toistuva mainosviesti vahvistaa (ja jopa perustelee) ostopäätöstä
Jos videoseinä ei hankintana onnistu, niin mitäpä jos hankkisit vaikka kolme ihan tavallista näyttöä vierekkäin ja laittaisit niihin yhtäaikaa vaihtuvan sisällön? Moderni houkutteleva ilme on taattu, ja jossain tapauksissa sama sisältö usealla näytöllä toimii jopa yksittäistä isoa videoseinää paremmin. Hintatasossakin puhutaan parista tonnista kymppitonnin sijaan.
Diginäytöillä parempi asiakaskokemus ja vahvempi brändi
Erityisesti muoti- ja vapaa-ajan aloilla myymälöiden digitaalisuus on jo välttämättömyys. Näyttöjen tarkoitus ei ole vain tuputtaa tarjouksia, vaan vahvistaa koko brändiä ja tarjota asiakkaalle ostopäätöstä edesauttavaa materiaalia. Tämän päivän kuluttaja huutaa personoidun tarjonnan perään ja haluaa tuntea, että ostokokemus on tehty nimenomaan hänelle.
Tässä digitaaliset näytöt ovat aivan loistava väline. Urheiluliikkeessä voi esittää videota vaikka rinteestä tai surffiaalloilta, muotiliikkeessä kuvaa suoraan catwalkilta, kauneushoitolassa meikkivinkkejä, kahvilassa suklaan matkaa pavusta konvehdiksi kupin viereen. Asiakas etsii tuntosarvet herkkinä haluttavia brändejä ja kokemuksia tarjoavia ostoelämyksiä. Uudistuminen ja asiakaskokemuksen parantaminen ei vaadi koko myymälätilan täysmittaista remonttia, vain muutaman tyylikkään diginäytön ja niille sopivan sisällön. Ota etumatkaa kilpailijoihisi jo shoppailun muutoksen lähtömetreillä.