Vauhdita myyntiä tuotemainonnalla
Kun tuotteesi ovat esillä, osaavat asiakkaasi ostaa niitä. Lisää infonäytöille tavoitteellista, myyntiä edistävää tuotemainontaa.
Tee helppoa lisämyyntiä selkeillä tuotenostoilla, esimerkiksi jälkiruoista ja juomista. Hallitse hävikkiä nostamalla huonommin myyviä tuotteita esille tai ohjaa myyntiäsi mainostamalla parempikatteisia tuotteita.
Käytä hyväksesi myös yllättäen vaihtuva sää – kesähelteillä jäätelöannoksen tai virkistävän smoothien mainostaminen saa takuuvarmasti asiakkaiden mieliteot heräämään!
Herätä mielikuvia ja kutkuttele makuhermoja
Kun tuotteilla on takanaan tarinat, se on aina kiinnostavaa. Ketäpä ei kiinnostaisi mistä lautasella oleva ruoka on peräisin tai miten se on siihen päätynyt. Pyydä raaka-aine- ja tuotetoimittajien mainosmateriaaleja käyttöösi.
Kupliva ja pirskahteleva panimon juomamainos tai lähituottajan laatua huokuvat fiiliskuvat saavat ihmiset vakuuttuneeksi ja mielenkiinnon heräämään. Samalla saat virkistävää vaihtelua sisältölistoillesi.
Tai mitäpä, jos ottaisit askeleen vieläkin pidemmälle ja näyttäisit livekuvaa kun annokset valmistuvat keittiössä? Valmis videokin toki käy, jos suorituspaineet ovat kokille liikaa.
Käytä näyttöjä sisäänheittäjinä
Houkuttelevalla sisällöllä varustettu ulkonäyttö toimii väsymättömänä sisäänheittäjänä. Infonäytön avulla voidaan kertoa ravintolan tarjoamasta myös ohikulkijoille.
Ikkunanäytössä voidaan esitellä tuotteita, ruokalistaa tai vaikkapa tulevia tapahtumia. Miksi et siis tekisi vaikutusta potentiaalisiin asiakkaisiin ja jättäisi muistijälkeä ohikulkijoiden mieliin?
Suunnittele ja päivitä sisältöjä aktiivisesti
Viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä on mainosnäyttöjen säännöllinen päivitys. Sisältöjen päivittäminen tulisi olla osa jokapäiväistä toimintaa. Jos sisällöt eivät vaihdu, ei näytöistä ole lisäarvoa asiakkaillesi eikä liiketoiminnallesi.
Jopa pienetkin muutokset asetteluissa, kuvissa tai väreissä saavat joskus ihmeitä aikaan ja sisällöt näyttävät uusilta taas kanta-asiakkaidesikin silmissä.
Materiaaleja kannattaa suunnitella ja ajastaa etukäteen, niin paljon kuin mahdollista. Esimerkiksi lounaslistat voi tehdä näytöille jo ennakkoon tai hyödyntää nettisivuille päivitettyjä listoja RSS-feedien avulla. Näin henkilökunnan aikaa säästyy muiden tehtävien tekemiseen.
Eri sisältöjen julkaisuaikoja on kannattavaa myös porrastaa. Lounas-aikaan näytöillä voidaan ajastaa näkymään vain lounasvaihtoehtoja ja illalla puolestaan ála carte –annoksia.
Hyvä suunnittelu on kaiken perusta, joten ennakointi ja huolellisen pohjatyön tekeminen auttaa sinut pääsemään myös parempiin tuloksiin.
Haluaisitko tietää lisää? Lue myös:
Ravintola Factoryn kokemuksia digitaalisista mainosnäytöistä
Miksi digital signage on markkinoijan luottotyökalu