Heti eikä huomenna – Etäpäivitettävät infonäytöt kertovat asiasi kun se on vielä ajankohtainen

MediaCloud sisällönhallinta
Suunnitelmallisuus on viestinnän ydin, mutta välillä vastaan tulee arvaamattomia tilanteita, joihin pitää reagoida nopeasti. Reaaliaikainen reagointi vaatii oikeita viestintävälineitä, ja digitaalisen infonäytöt ovat äärimmäisen nopea tapa tiedon välittämiseen.

Suunnitelmallisuus niin viestinnässä kuin muunkin liiketoiminnan pyörittämisessä on monen ammattilaisen toiveunissa. Vaikka kuinka olisi markkinointisuunnitelmat pohdittuna ja julkaisukalenterit järjestyksessä, niin aina niitä ylläreitä tuppaa tulemaan. Milloin kulmahuoneen herrat visioivat uusia toimenpiteitä markkinoinnin tekijöiden päänmenoksi tai kiristyvä kilpailutilanne painostaa taktisiin markkinointiponnistuksiin.

Arvaamattomia tilanteita tulee ja ajankohtaisuus nykymenossa on valttia. Täytyy olla ajanhermoilla ja tehdä reaaliaikaista viestintää silloin kun tilanne sitä vaatii. Vikkelällä reagoinnilla voi parhaimmillaan tuottaa merkittävää lisäarvoa asiakkaalle, ja tehdä itsensä merkitykselliseksi asiakkaan silmissä. Toimi siis eturintamassa ja reagoi ennen kuin muut ehtivät ensin. Jotta nopea reagointi onnistuisi, tarvitaan siihen soveltuvia viestintävälineitä. Jos alat miettimään niitä vasta siinä vaiheessa kun tuli on jo irti, olet jo auttamattomasti myöhässä.

Digitalisoituminen on avannut uusia, ketteriä mahdollisuuksia sisältötyöläisten avuksi ja esimerkiksi sosiaalisesta mediasta on tullut tärkeä työkalu yritysten markkinointiviestinnälle. Kun viestit halutaan tuoda nopeasti näkyville myös yrityksen toimipaikkoihin, kannattaa katseet suunnata digital signagen suuntaan.

Etäpäivitettävät näytöt ovat äärimmäisen nopea väline tuoda tiedotteet ja markkinointiviestit näkyviin yrityksen tiloihin reaaliaikaisesti. Päivittäminen onnistuu vain muutamalla klikkauksella tai jopa automatisoidusti. Digitaaliset näytöt toivat yhtälailla yrityksen sisäisessä viestinnässä kuin markkinointiviestinnässä yrityksen asiakkaille.

Säästä hermojasi ja suunnittele julkaisuprosessisi tehokkaaksi

Parhaimmillaan infonäytöt toimivat silloin kun ne on liitetty osaksi viestinnän kokonaispalettia. Tällöin kaikki viestinnän kanavat saadaan toimimaan saumattomasti yhdessä ilman turhia kikkailuja.

Digitaalisilla näytöillä voidaan hyödyntää olemassa olevia materiaaleja tai sisällönpäivitys voidaan automatisoida vaikka kokonaan omien voimien säästämiseksi. Erilaisten automaatioiden avulla sisältöä voidaan tuoda, ilman manuaalista työtä, esimerkiksi somekanavista, intrasta tai muista taustajärjestelmistä. Tehokkaaksi suunniteltu julkaisuprosessi säästää paitsi aikaasi, mutta tekee myös hommasta yksinkertaisesti ajankohtaisempaa ja nopeampaa.

Kaikkihan me tiedämme, että joulumainokset helmikuussa eivät palvele enää ketään vaan aiheuttavat ennemminkin negatiivisia reaktioita. Tarjoa asiakkaille relevanttia tietoa ja mikä tärkeintä luo heille tarve seurata viestintäkanaviasi. Tämä onnistuu kun työkalusi ovat kunnossa! Tehokkaampia työkaluja toimipaikkasi viestintään saat meiltä. Ota yhteyttä, niin jutellaan aiheesta lisää!

Jaa kaverille

Tilaa uutiskirje