Mistä tunnistaa helppokäyttöisen infonäyttöjärjestelmän?

Mediacloud snapshot
Infonäytöt toimivat sisällönhallinnan kautta. Näin ollen sisällönhallinnalla, jolla materiaalit tuodaan infonäytöille, on merkitystä. Mutta mistä ihmeestä tietää kohdanneensa sen oikean? Jokainen palveluntarjoaja hehkuttaa omaansa minkä ehtii ja ominaisuuksien vertailu käy päivätyöstä. Vähemmästäkin vaipuu epätoivoon ja mieluummin unohtaisi koko jutun. Tuskaa ei varmasti helpota se, jos ei oikein tiedä millä perusteella ostopäätöksen tekisi.

Yli 15 vuoden kokemuksella uskallamme väittää, että suurin osa asiakkaista lisää infonäytöille yksinkertaisia kuvia ja videoita. Myyntitapaamisissa esitellyt hienot ominaisuudet jäävät sittenkin käyttämättä. Siksi se, millä lopulta on merkitystä, on käyttöliittymän yksinkertaisuus ja nopeus. Näillä saavutetaan parhaat tulokset ilman aikaa vievää koulutusta tai perehtymistä asiaan.

Alla neljä tärkeää kriteeriä, jotka kannattaa pitää mielessä infonäyttöjärjestelmän valinnassa 👇

1. Infonäyttöjen sisällönhallinta onnistuu suomeksi

Kotimainen palvelu ja sen tuoma yhteinen kieli helpottaa sisällönhallinnan käyttöä suunnattomasti. Kun vaikeat tai uudet termit ovat englannin kielellä, voi infonäyttöjärjestelmä tuntua entistä hankalammalta. Kuka haluaisi värkätä monta tuntia sanakirja kädessä ihan turhaan?

Suomenkielinen sisällönhallinta yleensä tarkoittaa myös sitä, että käyttöohjeet ja ohjevideot on saatavilla suomeksi.

Pulmatilanteissa puolestaan suomenkielinen tuki saa huokaisemaan helpotuksesta, kun apukädelle voi selittää ongelmaa juuri sellaisena, kun sen itse kokee.

2. Valitse taistelusi – yksinkertainen ja tehokas sisällönhallinta pelastaa

Kielen ohella sisällönhallinnan muokkausnäkymä merkitsee valtavasti. Selkeä ja pelkistetty näkymä, josta tarvittavat toiminnot löytyvät heti, parantaa käyttökokemusta.

Jos infonäytölle haluaa lisätä kuvan, se onnistuu muutamassa sekunnissa yksinkertaisen ja mietityn näkymän ansiosta.

Jo ensisilmäyksellä havaittava simppeli käyttöliittymä kertoo, että tuotekehittäjät tietävät, mitä tekevät. Sille on syynsä, että kirjautumisnapit, navigaatio ja haku löytyvät useimmista nettipalveluista samasta kohtaa. Näin voidaan olla varmoja, että tarvittavat asetukset löytyvät juuri niistä paikoista, mistä niitä lähteekin etsimään.

Jos tuntuu, että infonäyttöjärjestelmän käytön perusteet voi ymmärtää viidessä minuutissa, on se todellakin niin helppoa. Jos taas joudut käyttämään tuntikausia siihen, että ymmärrät perusasiat, olet väärällä reitillä.

Jos osaat käyttää älypuhelinta, osaat käyttää helppoa sisällönhallintaa.

3. Sisällönhallinta mukautuu yrityksesi tarpeisiin

Ennen infonäyttöjärjestelmän valintaa, mieti hetki tulevaa: monelleko käyttäjälle tarvitset käyttöoikeuden ja mitä infonäyttöjä haluat heidän päivittävän?

Eri käyttäjätasot ja näyttöjen toimiva ryhmittely helpottavat sisällönhallintaa huimasti. Infonäytöille ei päädy mitä sisältöä sattuu, kun käyttöoikeudet on tarkasti rajattu.

Käyttäjätasojen avulla pääkonttorilta voidaan lisätä infonäytöille tiedotteita, joita muissa toimipisteissä ei voida muokata tai poistaa. Sen sijaan paikalliset käyttäjät voivat lisätä omaa sisältöä valtakunnallisten rinnalle.

Näin sisällöntuotantoa voidaan hajauttaa tai keskittää, yrityksen koosta tai rakenteesta riippumatta.

4. Sisältöä voi päivittää kotoa käsin suoraan infonäytöille

Viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä, on sisältöjen hallittavuus etänä. Kun infonäyttöjärjestelmä on linkin takana eikä vaadi ohjelmiston latailua, voi sisältöjä päivittää missä tahansa.

Kun tiedot ovat pilvessä, voi niitä päivittää vaikka suoraan keittiöstä puhelimella tai lomamatkalta Lapista, jos mieli niin tekee.

Mikä olisikaan parempaa, kun sisällönhallinta ei ole sidottuna aikaan, paikkaan tai työpaikan pöytäkoneeseen?

Vinkit käyttöön!

Infonäyttöjärjestelmän hankinta edessä ja loputon valintojen suo hirvittää? Jos haluat keskustella yrityksellesi parhaiten sopivasta ratkaisusta, autamme mielellämme.

Jaa kaverille

Tilaa uutiskirje