Satakunnan Osuuskauppa käyttää FirstView-näyttöjä Prismoissa, S-Marketeissa, Saleissa, ABC-asemilla, Karla-autohuoltamoissa, hotelleissa, S-Pankeissa, ravintoloissa ja Sokoksella. Näyttöjä hyödynnetään mainonnassa, ristiinmarkkinoinnissa ja tapahtumatiedottamisessa.
Näyttöjen lisäksi ABC-asemilla ja Länsi-Porin Prismassa on käytössä on FirstView-taustamusiikkipalvelu.
Vilkkaimpina päivinä Prismassa käy yli 20 000 asiakasta.
– Myymälämarkkinointi on meille tärkeä juttu. Asiakkaat tulevat Prismaan pääsääntöisesti ruokaostosten takia, ja haasteena on saada myytyä heille myös käyttötavaraa. Miksi emme hyödyntäisi yli 17 tuhannen neliön myymälätilaamme paremmin tuotteidemme markkinointiin?”, Prisma-johtaja Janne Nurmi kertoo.
Ratkaisuna tehokkaampaan myymälämarkkinointiin Prismaan hankittiin FirstView-infonäytöt, joilla voidaan vaikuttaa myymälässä tapahtuviin ostopäätöksiin. Kolmisenkymmentä infonäyttöä on sijoitettu eri puolille Prismaa; sisääntulon tuulikaappeihin, aulatiloihin, myymäläkäytävien risteyksiin, liha-, kala-, ja leipomotuotteiden palvelutiskien yläpuolelle, käyttötavarahyllyjen päätyihin, sekä henkilökunnan taukotiloihin.
Janne Nurmi korostaa, että infonäyttöjä hankittaessa on tärkeää suunnitella niiden sijoittelu myymälässä.
– Mietimme tarkkaan kuinka asiakas liikkuu myymälässämme ja missä vaiheessa hän on valmis ottamaan minkäkinlaista tietoa vastaan. Ruokaosastolla näytöt on sijoitettu tyylikkäästi ylös kuutioihin, jottei syntyisi mitään ahdistavaa ostos-TV -fiilistä.
Myös henkilökunnan taukotiloihin on hankittu infonäytöt ja siellä ne palvelevat sisäisen tiedottamisen välineinä.
– Henkilökunnastamme vain hyvin pieni osa työskentelee tietokoneen äärellä, joten infonäytöt ovat olleet todella suuri apu sisäiseen viestintään. Henkilöstön näyttöihin tuottavat sisältöä Satakunnan Osuuskaupan henkilöstö- ja viestintäosasto, sekä toimipaikat itsenäisesti.
Infonäyttöjen sisältöä on helppo päivittää ja ajastaa siten, että viesti näkyy samanaikaisesti joko kaikilla näytöillä, tai näyttökohtaisesti.
Prisma johtaja, Satakunnan Osuuskauppa
– Joulumyynnin aikaan otimme käyttöön hyllynpäätynäytöt, jotka on sijoitettu mainostettavien tuotteiden viereen. Näytöt toimivat langattomina FirstView- järjestelmässä muiden näyttöjen kanssa, ja niitä on helppo siirtää tarpeen mukaan hyllyn päädystä toiseen.
– Näyttöjen huomioarvo on erinomainen ja tulokset näkyivät heti selvästi tuotteiden myynnissä. Hyllynpäätynäytöissä voidaan esittää samaa materiaalia jota käytämme TV-mainoksissa. Samaa mainosta kannattaa pyörittää korkeintaan viikon verran, jotta sen huomioarvo säilyisi, Nurmo kertoo.
– Tuulikaapeissa näytöillä on ylivoimaisesti suurin huomioarvo asiakkaiden astuessa sisään myymälään, ja voimme olla varmoja siitä, että oikea tieto on oikeaan aikaan esillä, Nurmi kertoo.
– Aulanäytöt puolestaan toimivat tiedottamisen välineinä. Aulassa ihmiset usein viivähtävät pidempään, jolloin heillä on aikaa silmäillä näyttöjä tarkemmin. Aulan näytöillä palvelemme asiakkaitamme tiedottamalla myös esimerkiksi lähialueen tapahtumista.
– Meillä yksi henkilö hoitaa kaikkien alueemme Prismojen näyttöpäivitykset, ja Satakunnan Osuuskaupan mainososasto ylläpitää muiden toimipaikkojen näyttöjä.
Yhtenäinen visuaalinen ilme säilyy, kun noudatetaan SOK:n graafisia ohjeita ja valmiita pohjia. Myymälässä näytöt toimivat ns. vilkaisumediana, ja siksi niissä pitää jatkuvasti olla vaihtuvaa ja katsojalle mielekästä sisältöä.
Soita tai jätä meille viesti, niin jutellaan lisää.
Älykkäitä digitaalisen viestinnän palveluita, joiden avulla luot brändisi näköistä ja kuuloista viestintää.
Liity postituslistalle, niin pidämme sinut ajantasalla ja lähetämme vinkkejä digitaalisen viestinnän toteuttamiseen.