Sosiaalinen media infonäytöillä tarjoaa tutun, joustavan ja rennon tavan sitouttaa asiakkaita. Ravintolat, tapahtumat, hotellit ja jopa yritykset sisäisessä viestinnässään käyttävät jatkuvasti enemmän sosiaalista mediaa osana näyttöjensä sisältömixiä. Näytöillä esitetään asiakkaiden kommentteja, palautteita, Instagram-kuvia ja muuta materiaalia, jolla tuodaan asiakas tai työntekijä osaksi yrityksen mainosnäyttöviestintää. Mutta miksi?
Hyöty 1: Some-materiaalin käyttö sitouttaa katsojan (uudelleen)
Infonäytöt, joilla ei esitetä interaktiivista materiaalia häviävät ajan myötä osaksi taustahälinää. Etenkin keskikokoiset (43-55”) näytöt muuttuvat katsojan silmissä yhdeksi osaksi tilan sisustusta. Saat tuottaa erityisen loistavaa kuva- ja videomateriaalia, jotta mainoksesi erottuvat ja nappaavat asiakkaan katseen. Lisäämällä sosiaalisen median sisältöjä näytöille kiinnität asiakkaasi huomion näyttöihin.
Hyöty 2: Saat automaattisesti tuoretta sisältöä
Yksi infonäyttöjen käyttöön liittyvä helmasynti on liian pitkät välit sisältöjen päivittämisessä. Näytöillä pyörii samat sisällöt viikosta toiseen, koska niitä ei ehditä päivittää tai ei tiedetä mitä uutta näytöille voitaisiin lisätä. Sosiaalinen media infonäytöillä auttaa pitämään näyttöjesi sisällön tuoreena ja vieläpä automaattisesti. Toki päivitysten suodattaminen ja tägääminen on edelleen yrityksen käsissä, jotta näytöille ei päädy ihan mitä tahansa.
Hyöty 3: Asiakkaasi tekevät puskaradiomarkkinointia
Kukapa ei ilmaisesta markkinoinnista pitäisi? Digital signagen ja somen liitto on kaikkia hyödyttävä vaihtokauppa. Asiakkaat ja työntekijät haluavat nähdä päivityksensä isoilla, julkisilla screeneillä. Samanaikaisesti he tulevat jakaneeksi yrityksesi kampanjan omalla aikajanallaan kaikille seuraajilleen. Melko fiksua, eikö?
Hyöty 4: Some-sisältö tasapainottaa kaupallisia viestejäsi
Kuluttajat eivät kaipaa lisäkanavia, jotka tuputtavat pelkkiä mainoksia, ja työntekijätkin tarvitsevat yrityksen uutisten lomaan kevyempää sisältöä. Anna asiakkaillesi ja työntekijöillesi syy kiinnostua näytöistä lisäämällä sosiaalisen median sisältöä näyttöjen soittolistoille muiden viestien joukkoon.
Hyöty 5: Saat arvokasta asiakaspalautetta
Asiakkaiden ja työntekijöiden päivitysten sisällyttäminen näyttöjen soittolistoille osoittaa, että välität heidän ajatuksistaan. Työntekijät kokevat voivansa vaikuttaa, ja asiakkaat jakavat mielipiteitään suuremmalla todennäköisyydellä. Saadessaan julkisesti jakaa ajatuksiaan he kokevat olevansa arvostettuja ja tulleensa kuulluksi. Yrityksesi puolestaan saa arvokasta palautetta ilman kyselykaavakkeita. Kaikki osapuolet hyötyvät.